Warning: The magic method ThinkUp_Update_Theme_API_Class::__wakeup() must have public visibility in /customers/9/e/e/hojvange.dk/httpd.www/wp-content/themes/Minamaze_Pro/lib/update-api/am.php on line 161 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/e/hojvange.dk/httpd.www/wp-content/themes/Minamaze_Pro/lib/update-api/am.php:161) in /customers/9/e/e/hojvange.dk/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 614 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/e/hojvange.dk/httpd.www/wp-content/themes/Minamaze_Pro/lib/update-api/am.php:161) in /customers/9/e/e/hojvange.dk/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 622 Notat fra ny Bestyrelsen til GF 14.juni 2022 – H/F Højvænge
Style Selector
Layout Style
Boxed Background Patterns
Boxed Background Images
Color Scheme


I vores forening udbetaler vi ca. 67.000 kroner årligt i honorar til vores
bestyrelsesmedlemmer, hvilket er besluttet på vores generalforsamling.
Bestyrelse har derudover uddelt kørselsgodtgørelse, for rundt regnet 40.000 kroner om
året blandt bestyrelsesmedlemmerne, som om det var en gavebod,
Der foreligger ikke kørselsregnskab for én kørt km., af de udbetalte penge.
Omkostningerne til bestyrelseshonorarer har derfor været på mere end 110.000 kroner
årligt.

Bilagskontrollant og revisor advarede formand og kasserer i flere mails, om ”lemfældig
omgang med foreningens penge”, og det var direkte ulovligt.
Alle bestyrelsesmedlemmer kendte til denne problematik og ignorerede advarslerne,
Vi har bedt en ny og uvildig revisor gennemgå seneste 3 års bilag.
Revisorens udtalelse (bilag 1), viser tydeligt, at der ikke er administreret ordentligt i vores
forening, og der er sket alvorlige fejl.
Vi har også fået vurderet foreningens it-udstyr (bilag 2), som gennem de seneste 5 år har
kostet foreningen mange penge.
Kopimaskiner og tilbehør var intet værd, det havde ingen brugsværdi, og var ubrugeligt for
foreningen.
Kopimaskinen kom fra Slotsstyrelsen, og var en gamle brugt laserprinter fra ca. 2005, og
blev betragtet som it-skrot for 5 år siden.
Maskinerne og tilbehør er blevet bortkørt og skrottet.
Vi vil gerne lægge dette bag os, lære af det og ikke mindst sikre os, at det ikke kommer til
at ske igen.
Mere end 2/3 stemte 2019 regnskabet ned på den ordinære GF, fordi der ikke var orden i
regnskabet, og den måde bestyrelsen forvaltede foreningens penge på.
Den nye bestyrelse ønsker arbejdsro, så den kan implementere en ny og meget mere
sikker metode for regnskabsførelse, hvor vi scanner alle bilag og gør brug af bogholder
gennem foreningens revisor.
Den nye bestyrelse vil ikke kun bede revisor opstille, men også gennemgå og påtegne
fremtidige regnskaber.
Bestyrelsen anbefaler, at der stemmes for godkendelse af 2019, 2020 og 2021
regnskabet, så vi som forening kan komme videre.
Bestyrelsen vil følge revisors råd, og opkræve det uberettigede udbetalte
kørselsgodtgørelse for de seneste 3 år, hos de tidligere bestyrelsesmedlemmer og
vurderingsfolk.
Vil nogen af foreningens medlemmer se bilag, kan de efter aftale, få mulighed for det på
foreningens kontor.
Budget 2022 foreslår vi ændret med en ekstraordinær omkostning på ca. 350.000 kroner.
Ballerup Kommune har pålagt os etablering af en affaldssorteringsplads.
Anlægsarbejdet betales af penge vi har på vores drift konto, hvor der pt. er indestående på
ca. 1,7 mio. kroner. Havelejen vil forblive uændret 2022.